Apostille cégkivonat külföldi ügyintézéshez

Ha hazai céges ügyintézésről van szó, akkor azzal szinte minden cégvezető tisztában van, hogy a cégkivonat lesz az a dokumentum, amire a legtöbbször szükség lesz. Ugyanez a helyzet külföldi ügyintézés esetén is, a különbség, hogy ilyen esetben speciális cégkivonatra lesz szükség. Ez a speciális dokumentum az Apostille cégkivonat.

Amivel mindenképpen tisztában kell lenni, hogy az itthon használt hiteles cégkivonat fordítását nem fogják külföldön elfogadni. Gyakran abba a hibába esnek cégek, hogy ilyet mellékelnek, és később szembesülnek azzal, hogy nem felel meg külföldön. Apostille cégkivonatot kell tehát külföldi ügyintézéshez használni.

Az Apostille cégkivonat egy plusz felülhitelesítést jelent a közhiteles cégkivonathoz képest. Ez a felülhitelesítés teszi alkalmassá arra, hogy külföldön is elfogadják a dokumentumot. Apostille cégkivonat igénylése előtt meg kell adni azt is, hogy melyik országban fogjuk felhasználni a dokumentumot, enélkül ugyanis nem fogják azt kiállítani.

A tartalmat tekintve ugyanazok az információk találhatók meg egy hazai felhasználásra szánt hiteles cégkivonatban, mint egy külföldre készülő Apostille cégkivonatban, és az érvényességi idő is 30 nap mindkét dokumentum esetén. Azzal azonban tisztában kell lenni, hogy az Apostille cégkivonat beszerzése valamivel tovább tart, mint a többi típus igénylése, mert a felülhitelesítés plusz időbe telik, amit ki kell várni az Apostille cégkivonat elkészítésekor.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Related Post