Keresőmarketing nélkül nincs sikeres weboldal

A weboldalak sikeréhez nagyban hozzájárul, hogy mennyi ügyfelet, vásárlót tudnak szerezni az internetes keresőkből, elsősorban a Google-ből. Az erre irányuló tevékenységeket összefoglaló néven keresőmarketingnek nevezzük.

A keresőmarketing több összetevőből áll. Az egyik része a keresőoptimalizálás, ami a keresőkben levő természetes találatok közötti minél jobb helyezések elérését veszi célba. Ez a legnépszerűbb a keresőmarketing eszközök közül, ugyanis a természetes találatokra történő kattintásokért nem kell fizetni, gyakorlatilag az elvégzett munkáért, optimalizálásért akár éveken keresztül tartó biztos látogatókat lehet szerezni. A keresőoptimalizálás a legnehezebb is emiatt, mert itt a legnagyobb a verseny, és a Google első 10 találata közé kell kerülni, hogy így látogatókat tudj szerezni.

A keresőmarketing másik nagy csoportját a fizetett hirdetések adják. A fizetett hirdetések úgy működnek, hogy a hirdetések valamilyen formában a Google felületén jelennek meg, és minden kattintás után kell egy bizonyos összeget fizetni. Ez már jóval drágább, de nagy előnye, hogy a természetes találatok előtt lehet így megjelenni a keresőben.

Vannak alternatív megoldások is természetesen, pl. a közösségi média előtérbe helyezése, de a potenciális vásárlók túlnyomó többsége még mindig a Google segítségével találja meg, amire szüksége van, így azok a weboldalak, melyek nincsenek ott a Google első oldalán a releváns kifejezésekre, hatalmas hátrányba kerülnek a többiekhez képest.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Related Post